Naast Cannondale, GT, Schwinn en Sugoi, omvat de Cycling Sports Group (CSG) ook het jonge zadelmerk Fabric. Fabric is spin-off van Charge Bikes uit Engeland dat ook onder de CSG vlag valt. Charge leverde al enige tijd zadels in alle soorten en maten tegen scherpe prijzen. Ze sloegen bij het fietspubliek aan en dat bleef binnen CSG niet onopgemerkt: vervolgens besloot men voor de zadels een apart label te maken. Naast de aftermarket verkoop zie je Fabric producten nu ook als eerste montage terug op Cannondale fietsen.
Fabric profileert zich met het toepassen van nieuwe technieken. Zo is men drukdoende met het toepasbaar maken van 3D printtechnieken in kunststof én metaal en het slim verbinden van verschillende materialen. Naast zadels bestaat het gamma inmiddels ook uit andere producten zoals bar tape, grips, en ook slim vormgegeven tooltjes en een minimalistisch drinkbus-systeem.
Nu mét zitgarantie
Net als schoenen, zijn zadels enorm persoonlijk. Het kan je rit maken of breken en dat weet elke zadelfabrikant. Het is dan ook niet meer dan logisch dat je als koper extra aandacht hebt voor de selectie van het juiste zadel. Typisch kost dat tijd; zadeltijd wel te verstaan. Je weet in sommige gevallen pas na enkele ritten, met eventueel nog wat extra afstelwerk, of het zadel écht goed bij je past. Meer en meer fabrikanten bieden dan ook een service aan om zadels te testen voor aanschaf, of geven je de mogelijkheid om van model te wisselen.
Zo ook Fabric, aldus het navolgende persbericht:
Fabric introduceert 60 dagen zitgarantie in Europa
Fabric heeft vandaag een 60 dagen zitgarantie aangekondigd voor alle fietszadels die worden verkocht in Europa. Als klanten niet tevreden zijn over het comfort van hun Fabric-zadel, dan kan het zadel binnen 60 dagen na aankoop worden omgeruild voor een ander Fabric-model.“Zadelcomfort is zeer persoonlijk en er is geen enkel pasvormsysteem dat het zelf uitproberen van een zadel kan vervangen. We weten dat onze zadels superieur comfortabel zijn, maar we raden fietsers altijd aan om onze producten te proberen voordat ze het kopen. Onze Europese klanten krijgen nu 60 dagen de tijd om het vertrouwen te krijgen dat ze voor het beste product hebben gekozen,” zegt Nick Larsen, General Manager van Fabric.
Om er zeker van te zijn dat consumenten het perfect passende zadel vinden, worden ze in de gelegenheid gesteld een willekeurig zadel uit de Fabric-collectie te kopen en er zoveel mogelijk op te rijden om de prestatiekenmerken volledig uit te testen. Als de consument niet volledig tevreden is met het comfort en de zitpositie van het zadel kunnen ze het product, binnen 60 dagen, terugbrengen naar de winkel waar het gekocht is. Na het tonen van het aankoopbewijs kan het product worden omgeruild voor een willekeurig ander nieuw zadel uit de Fabric-collectie. Als het vervangende zadel duurder is, dan zal de consument het verschil moeten bijbetalen. Als het vervangende Fabric-zadel lager geprijsd is, dan zal de dealer het verschil aan de consument terugbetalen.
De Fabric 60 dagen zitcomfort-garantie zal vanaf 2 januari 2016 ingaan.
Bron: www.fabric.cc
JB