Er is een hoop mis in de wereld: opwarming, overbevolking, oorlogen, aanslagen, nieuwe leiders waarbij je je hart vasthoudt, onverdraagzaamheid, agressie. Soms zakt je de moed in de schoenen: het komt nooit meer goed! Daar kan geen kerstgevoel tegenop…
En dan komt er een persberichtje van Vaude binnen waar je dan toch weer blij van wordt. Iets in de trant van “een beter milieu begint bij jezelf.” Iets dat misschien niet direct alle wereldproblemen oplost, maar je wel het goede gevoel geeft “er in ieder geval íets aan te doen.”
Vaude heeft als doel om het meest duurzame buitensportmerk te zijn, vertelt haar site. Tot dusver kwam dat tot uitdrukking in haar Green shape producten, gebruik van de Bluesign standard en eerlijke productie. Maar nu gaan het nog een stap verder: Het werkt samen met internationaal reparatieplatform iFixit. Zodat je zélf je Vaude spullen kan repareren en er nóg langer plezier van hebt.
www.iFixit.com is een wereldwijde site voor mensen die zelf hun kapotte spullen willen reparen. Vaak is dat makkelijker dan je denkt, maar je moet maar net even weten welke onderdelen, gereedschap en handelingen nodig zijn! iFixit publiceert reparatiehandleidingen voor allerlei voorwerpen, computers tot auto’s, tot kleding. Vanaf nu biedt Vaude hier voor haar producten het volgende aan:
Een snelle test bracht direct een keiharde succesbeleving! Er lag namelijk al twee jaar een losgeschoten borstbandje van een Vaude rugzak in mijn to do bakje. Ik kreeg het zelf niet gemonteerd, maar na een kijkje op iFixit had ik het met vijf minuten voor elkaar. Blijdschap.
Wil je wel een reparatie, maar niet zelf doen? Gelukkig heeft Vaude ook een eigen reparatieservice, die je inschakelt via je dealer.
Los van of je het zelf doet of niet: Er zijn genoeg redenen om blij te worden van reparatie. Maar waarom doet Vaude die extra moeite? De handleidingen kosten tijd en geld, en reparatie betekent verlenging van de levensduur en dus niet direct nieuwe omzet. Nee, de winst voor het bedrijf zit ergens anders, en we hopen dat meer bedrijven dit ein-de-lijk gaan snappen: Het is voor de steeds milieubewustere klant een goed verkoopargument. Die koopt een product dat niet alleen relatief milieuvriendelijk is, maar ook nog eens een maximale levensduur. En de kans is groot dat het volgende product wéér van hetzelfde merk wordt. Perfecte klantenbinding dus. En leuk voor onder de kerstboom! Wordt het tóch nog een blije kerst…
– Vraag: heb jij óók een Vaude product zelf gefikst met iFixit? Of heb je ervaringen met Vaude’s reparatieservice? Laat het ons weten! –
Bron en meer informatie: www.vaude.com