Als Jeremy Clarkson of James May met “Great news!…” begint en vervolgens een verhaal gaat houden over een nieuwe Dacia, dan weet je al hoe ver het is. Zo zal menig Velozine lezer ook denken “Yeah! …een remblokje…” en zich afvragen waarom hier meer dan een seconde aandacht aan besteed wordt.
Op het eerste gezicht is er ook niks opvallends – zelf niet interessants – aan de blauw gekleurde organische BBB blokken die je voor €15,95 koopt en die zowat iedere consument wel kent. Je koopt ze, ze slijten, je vervangt ze. Een gesinterde versie voor wat zwaarder gebruik was inmiddels ook al leverbaar – tegen een lichte meerprijs van €3,00. En uiteraard is er voor ieder remsysteem wel een BBB blokje te krijgen.
BBB claimt echter iets bijzonders, dat weldegelijk het vermelden waard is: je zou de DiscStop’s niet in hoeven remmen omdat ze in de fabriek dusdanig behandeld zijn dat de verharde, slijtvaste laag die je normaal na twintig rondjes om de kerk en twee endo’s pas hebt gecreëerd, reeds aanwezig is. Ideaal voor mensen die niet weten wat inremmen is (en klagen dat blokjes slijten), geen mogelijkheid tot inremmen hebben (omdat ze na 70 kilometer modder zonder blokken staan en nog 130 kilometer modder te gaan hebben) en de rest van ons, die liever gelijk op pad is in plaats van al dat gehannes.
Natuurlijk vragen we ons af wat er dan zo speciaal is aan het productieproces van BBB, maar waarschijnlijk moeten we genoegen nemen met een praktijktest om het resultaat ervan te beoordelen. Wordt vervolgd…
Bron: www.bbbcycling.com
EW
Ik ben benieuwd. Ze hebben ook al een ketting die je niet zou hoeven te smeren. ;)