Black Friday is een vloek en een zegen. Fikse korting op net dat ene product wat je al lange tijd wilde kopen klinkt leuk. Maar tegelijkertijd voel je aan je theewater dat dit soort acties de consumptie flink stimuleert. Iets wat nauwelijks nog te rijmen valt met de uitdagingen waar we als mensheid voor staan. Het Duitse Ortlieb heeft duurzaam ondernemen als uitgangspunt. En bij duurzaam ondernemen horen ook duurzame producten. Zo ontwerpt Ortlieb z’n tassen dusdanig dat alle losse onderdelen eenvoudig te repareren zijn. Daarmee wordt de levensduur dus verlengt. Ze zijn daarin – gelukkig – niet de enige, want vaak zijn producten nog prima een tweede leven te geven.
Ortlieb Repair Weeks
Al sinds de oprichting van het bedrijf heeft Ortlieb óók een reparatieservice. Daar kun je Ortlieb producten laten herstellen zodat ze nóg langer meegaan. En in het kader van Black Friday benadrukt Ortlieb in de week van 23 november tot en met 3 december juist deze mogelijkheden van reparatie van je Ortlieb-product als tegenwicht voor de overconsumptie.
Ortlieb heeft naast een interne reparatieservice een groot netwerk aan gespecialiseerde winkels en andere verkooppartners die óók in staat zijn defecten te repareren. Op die manier is er altijd een partner in de buurt en kan het transport ook beperkt blijven. Voor klanten uit de Benelux doet Ortieb Benelux zelf de reparaties. Om iets te laten repareren neem je simpelweg contact op met klantenservice@ortlieb.nl.
Bron en meer info: ortlieb.com/nl
geestig… ik heb ze een paar weken terug gebeld om te vragen of ze mijn tassen konden repareren. maar dat kon niet, want de (gelaste) naden waren blijkbaar niet reparabel. zal ze nog eens vragen maar :)