De demper in de Motion parallellogramvork heeft een thru shaft-constructie (ongeveer zoals Treks Reaktive-demper die ook heeft), maar of de Motion-achterdemper ook met deze technologie werkt is niet goed te zien.
Toch denken we van wel, aangezien Damien Laroche meldt dat de demper geen internal floating piston (IFP) heeft. Hét grote voordeel van die constructie is dat er minder interne wrijvingsweerstand is. Er zijn minder afdichtingen nodig en de (gas)druk die je normaal op een IFP moet zetten, ontbreekt. De olie staat hierbij dus niet onder druk, wat de wrijving op de afdichtingen nog verder verlaagt en de demper nóg soepeler laat aanspreken.
Nog even wachten
“We zouden de demper eigenlijk in de komende week lanceren, maar dat hebben we helaas moeten uitstellen vanwege de schaarste aan onderdelen die ook ons treft”, aldus Laroche. Om je toch alvast lekker te maken voor hun nieuwe demper brengt Motion een teaser-video:
Bron: www.motion-ride.com