Het is inmiddels een bekend verhaal. Lege magazijnen, tekorten aan componenten, lange levertijden, stijgende logistieke kosten. Eerder berichtten we ook al over Rose Bikes die tegen tekorten aan kijkt. Ook het Spaanse Orbea heeft ermee te maken. In een persbericht kondigen ze aan dat het helaas onvermijdelijk is de prijzen van de Orbea-fietsen per 16 februari te verhogen. Fietsen die al verkocht zijn aan consumenten, maar nog geleverd, worden niet getroffen door de prijsverhoging.
Persbericht van Orbea
Tot nu heeft Orbea alles in het werk gesteld deze prijsstijgingen zelf op te vangen. Maar inmiddels zijn we op een punt gekomen, waarbij dit niet langer mogelijk is. Daarom zijn we gedwongen onze verkoopprijzen aan te passen aan de nieuwe situatie. Het is een beslissing die we met pijn in ons hart nemen, omdat deze negatieve gevolgen heeft voor onze dealers en voor onze klanten die ons merk waarderen en vertrouwen. We spannen ons daarom tot het uiterste in, de gevolgen zoveel mogelijk te minimaliseren:
- Zo gelden de prijsstijgingen niet voor fietsen, die reeds door een Orbea-dealer aan een klant verkocht zijn, maar nog niet geleverd. We vragen onze dealers daarom deze transacties te bevestigen, zodat we de afgesproken prijs onafhankelijk van de leverdatum kunnen garanderen.
- De nieuwe prijzen gelden vanaf 16 februari 2021.
Orbea zet zich op ongekende wijze in om de gevolgen van de mondiale prijsstijgingen in de fietsbranche voor onze dealers en klanten zo gering mogelijk te houden. We spannen ons meer dan ooit in voor onze dealers en staan ze bij om hun groei te bevorderen.”
Bron: www.orbea.com