De sleutelwoorden bij de Bonero-trailhardtail van Rose zijn rijplezier en een scherpe prijs. En om maar meteen met die prijzen te beginnen: er zijn drie modellen voor respectievelijk € 1.499,-, € 1.799,- en € 2.199,-. Ze delen allemaal hetzelfde aluminium frame.
27,5” en 29” wielen
Opvallend aan de Bonero is dat Rose de extra small en small frames op 27,5” wielen zet en vooraan 130 mn veerweg geeft, terwijl de medium tot en met de extra-extra largen 29” wielen krijgen en een geveerde voorvork met 140 mm veerweg. Minstens zo opvallend is dat de hoeken van alle frames identiek zijn, ongeacht de wielmaat en veerweg. Verder volgt de Bonero het geijkte pad van een lange wielbasis die met de vlakke stuurhoek en rechtopstaande zitbuis goed thuis is op de ruigste ondergrond.
Framedetails
Het aluminium frame biedt ruimte aan banden met een breedte van 2.6”. Rondom de trapaspot (met BSA-schroefdraad) vind je montagepunten voor een kettinggeleider, al levert Rose deze op geen van de drie beschikbare Bonero-modellen standaard mee. Op de onderbuis kun je een bidon kwijt. Op de zitbuis vind je echter géén montagepunten. Onderop de bovenbuis zijn dan wel weer twee montagepunten voorzien om daar een tweede bidon te monteren, of gereedschap en een reservebandje. Tussen de poten van de staande achtervork vind je bovenaan nog montagepunten voor een spatbord of zelfs een drager. De Bonero is daarmee een breed inzetbaar apparaat.
Verder lopen de kabels voor achterderailleur en de dropper, en de remleiding door de onderbuis. Nét voor de trapas komen de derailleurkabel en remleiding weer naar buiten. De derailleurkabel loopt daar nog kort door de liggende achtervork, terwijl de remleiding tot aan de remklauw buitenom loopt.
Rose Bonero trailhardtail: drie varianten
Alle drie de afmontagevarianten van de Rose’s Bonero trailhardtail zijn verkrijgbaar in de kleuren ‘Sandy Tacco’ en ‘Avocado Green’. Alle modellen zijn standaard uitgevoerd met een dropper-zadelpen.
Bron en meer info: rosebikes.com/bonero