Made in Italy
De All In Multitool V3 wordt volledig in Italië gemaakt en dat is in mijn optiek een pluspunt, zéker in deze tijd. Ik bedoel, ik hoef je over de leverproblemen van Aziatische fietsonderdelen niks te vertellen, toch? Maar gemaakt in Europa of niet, het moet wel werken. En dat doet de All In Multitool. Tot mijn verassing, moet ik eerlijk zeggen. De tool zit namelijk met een magneet vast in de trapas en dat klinkt weinig vertrouwwekkend. Echter, in de praktijk blijft het ding gewoon op z’n plek, hoeveel worteltapijten ik er ook tegenaan gooi om het tegendeel te bewijzen. Terwijl uitnemen gewoon makkelijk gaat. Ring vastpakken, licht kracht zetten en daar komt-ie. De All In Multitool V3 weegt 97 gram, bevat 5 inbusbitjes, een torx-bitje en een kettingpons. De tool wordt aangeboden in varianten voor holle stalen trapassen van Sram (DUB, GPX en BB30) en Shimano (Hollowtech II).
Gewoon dikke prima
De All In Multitool V3 blijft dus goed zitten. Maar ook de rest klopt helemaal. De bitjes zijn van een goede kwaliteit. En net als de tool zelf blijven ze dankzij de trekkracht van magneetjes rammelvrij op hun plaats. Ook de draaibare bithouder is magnetisch. Praktisch: mocht je desondanks een bitje verliezen: het zijn gewoon standaard exemplaren die je in iedere doe-het-zelf winkel kunt kopen. Roesten doen ze niet, maar dat komt waarschijnlijk ook omdat ik de All In Multitool na iedere natte rit uit de crank trek. Maar goed, dat doe ik met iédere tool die nat geworden is, dat is het behoudt van je gereedschap. Plus natuurlijk zo nu en dan een beetje consistentvet.
Conclusie
Alles hosannah dus? Eigenlijk wel, of je moet vallen over de niet bepaald geringe prijs van € 67,90. Aan de andere kant; volgens mij heeft het ding zo’n beetje het eeuwige leven, dus wat is dan € 67,90? En bevalt-ie niet, dan kun je ’m binnen twee weken gewoon terugsturen en krijg je je geld terug.
Meer info: allinmultitool.com
Tekst en foto’s: Arjan Kruik