Test | Cube AMS Hybrid One44 SLX: Trailbike met nieuwe, lichtgewicht Bosch SX-motor

The latest & greatest op e-mountainbikegebied is Bosch’ nieuwe lichtgewicht SX-motor. Althans, dat is de indruk die je krijgt als je de stortvloed aan Bosch SX-bikes ziet die fietsfabrikanten voor ons in de pijplijn hebben zitten. Met de AMS Hybrid One44 is Cube een van de eerste merken die een mountainbike met Bosch SX-motor bij z’n dealers heeft staan. Arjan heeft er voor die tijd al een rondje op kunnen trappen. Z’n eerste indruk: “De prestaties van dat kleine motortje is echt indrukwekkend, qua pure kracht én voor wat betreft de dosering daarvan. Daarnaast laat Cube zien dat het precies weet hoe je een goede trailbike in elkaar zet.”

Tekst en foto’s: Arjan Kruik

AMS Hybrid One44: Cube’s eerste lichtgewicht e-mountainbike

Het ene na het andere merk komt met een lichtgewicht e-mountainbike, modellen met een kleinere en lichtere motor en dito accu. Ook de Duitse gigant Cube haakt in op deze trend. Hun interpretatie van het thema e-bike light, de AMS Hybrid One44, is gebouwd rondom de nieuwe, compacte SX-motor van Bosch. Die motor weegt circa 2 kilo, de 400 wattuur accu min of meer hetzelfde. Je kunt deze laatste uitbreiden met een range extender van 250 wattuur. Wat natuurlijk het gewichtsvoordeel weer grotendeels teniet doet. De motor heeft een koppel van 55 newtonmeter, een nominaal vermogen van 250 watt en een maximaal vermogen van 600 watt.

We hebben afgelopen maand, voordat deze e-bike op de markt kwam, al met een AMS Hybrid One44 kunnen rijden. De SLX, met 5.999 euro de goedkoopste van vier uitvoeringen die Cube dit jaar op de markt brengt. We hebben er niet veel tijd op kunnen doorbrengen, maar desondanks genoeg om een eerste indruk op te doen. Locatie: het mountainbikeparkoers van Bergschenhoek, vlakbij de Nederlandse importeur van Cube. Dat parkoers leent zich vanwege z’n steile klimmetjes en een paar lastige afdalingen redelijk goed voor het proberen van een trailbike met trapondersteuning.

Voordat ik je over onze ervaringen met Cube’s nieuwe lichtgewicht e-bike vertel, eerst even een disclaimer: meer dan een eerste indruk geven we in deze test niet. Immers: om een e-bike als de AMS Hybrid One44 écht goed aan de tand te voelen, moet je ‘m mee naar de bergen nemen. Ongetwijfeld zullen we dat later dit seizoen ook gaan doen. Voor nu moet je het doen met onze Bergschenhoekse avonturen.

Nieuw uit Beieren: AMS Hybrid One44.

Cube AMS Hybrid One44 2024: programma en prijzen

Cube brengt vier verschillende uitvoeringen van de AMS Hybrid One44. De TM-modellen binnen dit kwartet zijn gericht op afdalen en worden daarom gekenmerkt door solide maar relatief zware onderdelen. De SL-uitvoeringen zijn juist getrimd op een zo laag mogelijk gewicht en allround-eigenschappen. Het TM-topmodel, de AMS Hybrid One44 Super TM van 8.999 euro, komt vanwege een meer op afdalen afgestemde afmontage op de 17,7 kilo. De AMS Hybrid One44 TM kost 6.499 euro, weegt 18,4 kilo en is net als de Super TM uitgerust met een solide, op afdalen gerichte onderdelen.

Opvallend genoeg is de duurste niet de lichtste. Dat is de AMS Hybrid One44 SLT, die 16,2 kilo weegt en 7,999 euro kost. Het ‘instapmodel’ model, de AMS Hybrid One44 SLX die wij gereden hebben, weegt dit ondanks de uitermate scherpe prijs van 5.999 euro toch maar 17,3 kilo.

Meer info op cube.eu

Cube AMS Hybrid One44 Bosch SX

Frame en geometrie

Lichtgewicht carbon

Onze maat L testfiets weegt 17,45 kilo, inclusief motor en accu. Dat is behoorlijk licht voor een e-mtb met zoveel veerweg. En bedenk dan ook nog, dat onze testfiets, de AMS Hybrid One44 SLX, de goedkoopste uitvoering is. De duurdere AMS Hybrid One44 SLT doet zelfs maar 16,2 kilo! Naast de lichte Bosch SX-motor en dito accu – waarover straks meer – komt een belangrijk deel van dat lage gewicht komt op het conto van het lichte frame. Dat is gemaakt van Cube’s allerlichtste C:68X-carbon en weegt volgens de Duitse fabrikant nog geen 2.100 gram. Dat is voor een e-bike-frame uitzonderlijk weinig. Bij welke framemaat dat gewicht gerealiseerd wordt, vermeldt Cube overigens niet.

Naast het gebruikte type carbon is ook de manier waarop de accu in het frame is geplaatst een verklaring voor de geringe massa. Die accu is in principe namelijk niet uitneembaar. Het kán wel, maar dan moet eerst de motor gedemonteerd worden. Het is een constructiewijze die je bij veel meer lichtgewicht e-bikes ziet; door af te zien van een ‘accubak’ kan het frame veel lichter geconstrueerd worden. Met als nadeel dat je wel je bike in de buurt van een stopcontact moet zien te stallen.

Ook op andere vlakken maakt Cube stappen. Stonden Cube’s van de vorige generatie nou niet bepaald bekend om het uitbundige gebruik van framebeschermers, op de AMS Hybrid One44 is er juist geen plekje dat niét zorgvuldig beschermd is. “Als we het doen, dan doen we het goed”, moet iemand bij productontwikkeling gedacht hebben. Zo is de liggende achtervork aan weerszijden beschermd tegen langsschurende schoenen. Top! En dan is er nog de belijning van het frame. Geen fratsen, gewoon strak, precies zoals ik het graag zie.

Geometrie: helemaal van nu én verstelbaar

Je kunt van alles van Cube vinden, maar dat dit Duitse merk niét voor de fanfare uitloopt als het gaat om innovatie op het vlak van geometrie kunnen we toch wel stellen. Of beter: uitliép, in de verleden tijd, want in navolging van afgelopen najaar gelanceerde de Stereo Hybrid One55 laat Cube met de geometrie van de nieuwe AMS Hybrid One44 wederom zien dat het weet waar Abraham de mosterd haalt. Lang, laag en lui? Deze e-bike is het allemaal. Met als bonus dat je de geometrie met behulp van een draaibare lagerschaal in de balhoofdbuis desgewenst iets minder lang en lui kan maken, respectievelijk van 1.246 tot 1.239 centimeter en van 65,4 tot 66 graden.

Kán, want de standaard positie is wat mij betreft spot-on. Ga maar na. In onze framemaat L is de wielbasis – zoals hierboven al gezegd – een niet geringe 1.246 millimeter, zijn de zit- en balhoofdbuishoek respectievelijk 76,2 en 65,4 graden en bedragen de reach en stack 474 en 633 millimeter. De trapas staat 33 millimeter lager dan de denkbeeldige horizontale lijn door de wielassen. Ook op een ander punt, de lengte van de zitbuis, is Cube helemaal van nu. Die meet 420 millimeter, zodat er ruimte is voor droppers met een groot verstelbereik. En ruimte voor kleinere rijders die graag een lang frame rijden. Nee, dat is alles bij elkaar zeker niet extreem. Maar absoluut actueel.

Zonder modder maar mét motor en accu weegt de AMS Hybrid One44 SLX 17,45 kilo.

Dankzij het lage gewicht in het algemeen en een motor met 55 newtonmeter koppel en een piekvermogen van 600 watt in het bijzonder, schiet de AMS Hybrid One44 als een malle omhoog.

Cube AMS Hybrid One44 Bosch SX

Een accubak ontbreekt: de accu zit geïntegreerd in de onderbuis en kan niet uitgenomen worden. Dat scheelt gewicht.

Cube AMS Hybrid One44 Bosch SX

Kabels via de balhoofdbuislagers.

Cube AMS Hybrid One44 Bosch SX

Opvallend: geen ‘mannetje’ in de staande achtervork.

Cube AMS Hybrid One44 Bosch SX

Rubber flap om modder onder het draaipunt weg te houden.

Cube AMS Hybrid One44 Bosch SX

Effectieve bescherming van de liggende achtervork.

Helemaal van nu: steile zitbuishoek, luie balhoofdbuishoek en een relatief lange reach. Overigens zonder “té” ervoor, want Cube zoekt de extremen niet op.

Cube AMS Hybrid One44 Bosch SX

Kort stuurpennetje.

Cube AMS Hybrid One44 Bosch SX

De balhoofdbuishoek van de AMS Hybrid One44 is door middel van een set asymmetrische lagerschalen aan te passen aan je rijstijl en aan het terrein. In dit geval van 65,4 graden tot 66 graden.

Trapondersteuning: Bosch SX

Zoals gezegd is de nieuwe AMS Hybrid One44 letterlijk gebouwd rondom de nieuwe, compacte SX-motor van Bosch. Die motor weegt 2.070 gram, de 400 wattuur accu ongeveer hetzelfde. Je kunt deze laatste uitbreiden met een range extender van 250 wattuur. Die met z’n anderhalve kilo natuurlijk het gewichtsvoordeel voor een deel weer teniet doet. De motor heeft een koppel van 55 newtonmeter, een nominaal vermogen van 250 watt, een maximaal vermogen van 600 watt en een maximaal ondersteuningsniveau van 340 procent.

Met z’n SX-motor pakt Bosch het concept e-bike light dus duidelijk anders aan dan de meeste concurrenten. Met z’n hoge vermogen en ondersteuningsniveau doet de lichtgewicht SX-motor op papier namelijk niet onder voor z’n – met 2.960 gram veel zwaardere – grote broer CX . Echter: vanwege het lagere koppel is bij de SX-motor een hógere trapfrequentie nodig om dezélfde mate van ondersteuning te activeren. Bereik je het maximale vermogen bij de CX-motor al bij zo’n 70 à 80 omwentelingen per minuut, de SX vraagt in dat geval om minimaal 100 omwentelingen.

Over Bosch CX versus SX gesproken: de Q-factor van de SX-motor is met 160 millimeter fors kleiner en ook de trapweerstand en het geluidsniveau zouden aanzienlijk minder zijn. De bediening van de SX-motor wijkt echter niet af van die van CX-modellen: de display is in de bovenbuis geïntegreerd, de knoppen voor de bediening zitten naast het linker handvat. Ook de ondersteuningsstanden zijn hetzelfde: eco, tour+, emtb en turbo.

Een ander gedeeld kenmerk is de extended boost-functie. Hierbij blijft de motor nog even ondersteuning bieden nadát je gestopt bent met trappen. Dat kan in technische klimmetjes van pas komen. Je valt dan niet stil als je even terugtrapt om de pedalen juist te positioneren voor het overwinnen van een rots of wortel.

Met 2 kilo is de SX-motor Bosch’ lichtste en meest compacte motor. Desondanks beschikt-ie over een koppel van 55 newtonmeter en een piekvermogen van 600 watt.

Draadloze bediening op het stuur.

Geïntegreerde display.
Cube AMS Hybrid One44 Bosch SX

Veersysteem: klassieke vierpuntsvering

Al sinds de begindagen van het merk vertrouwen de ontwerpers van Cube op een vierpuntssysteem met Horst-link, een draaipunt net voor/onder de achteras dat in theorie garant staat voor actieve vering met minimale trapinvloeden. Ook bij de AMS Hybrid One44 blijven de ontwerpers trouw aan dit veersysteem. Niet zo gek, met de Horst-link-vering weten de Cube-ingenieurs dankzij decennia ervaring preciés waar ze aan toe zijn. Wel anders dan op oudere e-mtb’s van Cube is de horizontaal onder de bovenbuis geplaatste demper. Cube volgt hiermee een weg die ze afgelopen najaar met de Stereo Hybrid One55 voor het eerst insloegen. En waarmee blijkbaar afscheid wordt genomen van de karakteristieke verticale demperpositie.

Voor het functioneren van de vering maakt dat dat overigens niks uit, het verschil is voornamelijk optisch. Natuurlijk, een bij xc- en marathonfullies biedt een horizontaal geplaatste demper de mogelijkheid twee bidons in het frame te plaatsen. Maar bij de AMS Hybrid One44 hebben de ontwerpers voornamelijk voor een horizontaal geplaatste demper gekozen omdat dat er sneller uitziet.

Naast veersysteem spelen natuurlijk ook de veerelementen een cruciale rol. Voorin hangt Cube een 140 millimeter Fox 34 Float Performance, aan de achterkant vangt een Fox Float Performance-demper de klappen op. Beide zijn relatief simpel. Bij de Fox Float aan de achterkant heeft de demping van de ingaande slag, de compressie, maar twee standen: open en dicht. Daarnaast is de rebound, de demping van de uitgaande slag in te stellen. Ook de voorvork heeft een instelbare rebound- en compressiedemping.

Cube AMS Hybrid One44 Bosch SX

Al sinds jaar en dag kenmerkend voor dubbelgeveerde Cube’s: vierpuntsvering met Horst-link, een draaipunt net onder/voor de achteras.

Cube AMS Hybrid One44 Bosch SX

Net als bij de recent gelanceerde Cube Stereo Hybrid One55 zit de demper onder de bovenbuis.

Cube AMS Hybrid One44 Bosch SX

De staande achtervork stuurt de demper indirect, via een hevel aan. Hierdoor beschikt de AMS Hybrid One44 over 140 millimeter veerweg.

Cube AMS Hybrid One44 Bosch SX

Fijne en vooral relatief lichte Fox 34 Float Performance met 140 millimeter veerweg. De meer op afdalen gerichte TM-uitvoeringen van de AMS Hybrid One44 komen met een dikkere en zwaardere Fox 36.

Onderdelen

Value-for-money

Ondanks dat de 5.999 euro die Cube voor de AMS Hybrid One44 SLX vraagt een flinke bak geld is, krijg je wel waar voor je geld. Zo vind je op deze e-mountainbike rondom Shimano XT. Zowel het schakelgebeuren als de remmerij is in handen van de Japanners, met uitzondering van de crank en het voorblad, die afkomstig zijn van E*thirteen. Maar mét of zonder spul van E*thirteen erbij; Shimano XT is en blijft een geweldige groep. Echter, wél met de kanttekening die geldt voor de meeste Shimano-groepen op e-mountainbikes: schakel je twee of meer kransjes in één keer op, dan is de kans groot dat de cassette zich in de ketting verslikt. Met beleid opschakelen is dus een pré.

Ook de Shimano XT-stoppers zijn een opmerking waard. Aan de voorkant zit een grote, 200 millimeter remschijf met daarop een remklauw met vier zuigers. Omwille van het gewicht heeft Cube aan de achterkant echter een kleinere, 180 millimeter schijf en een remklauw met twee zuigers gemonteerd. Daar is in Nederland en de Europese middelgebergtes niks mis mee. Maar voor lange Alpenafdalingen met rugzak zou deze set-up vanwege de minder goede warmteafvoer niet mijn eerste keus zijn.

Niks meer aan doen

De rest van de onderdelen laat niks te wensen over. Ja, lichter kan, meer bling kan ook, maar als ik eerlijk ben zou ik, als dit mijn eigen bike zou zijn, eigenlijk niks veranderen aan de uitrusting af fabriek. Neem de Newmen Evolution SL E.G. 30-wielen. Die zijn relatief licht, hebben lekker brede velgen en z’n de laatste jaren zeer betrouwbaar gebleken. Ook het stuur en de stuurpen van Newmen vragen absoluut niet om een toekomstige upgrade. Voor de banden – voor een 2.4 Schwalbe Nobby Nic, achter een Wicked Will in dezelfde breedte – geldt eigenlijk hetzelfde als voor de remmerij: dikke prima in de Europese middelgebergtes. En voor de Alpen misschien wat potentere rubbers omleggen. Of met wat rustiger en met meer beleid afdalen, dat kan natuurlijk ook.

Cube AMS Hybrid One44 Bosch SX

Beproefd: Shimano XT-transmissie…

Cube AMS Hybrid One44 Bosch SX

… inclusief cassette en ketting.

Cube AMS Hybrid One44 Bosch SX

Voorblad en crank zijn echter van E*thirteen.

Cube AMS Hybrid One44 Bosch SX

Aan de voorkant een 200 millimeter remschijf en een remklauw met vier zuigers…

Cube AMS Hybrid One44 Bosch SX

… aan de achterkant een 180 millimeter schijf en een remklauw met twee zuigers.
Cube AMS Hybrid One44 Bosch SX

Hoe rijdt de Cube AMS Hybrid One44?

Op en neer op Bergschenhoek

Het licht-maar-krachtig-concept dat Cube dankzij z’n expertise in framebouw en natuurlijk het Bosch SX-systeem heeft weten te realiseren, manifesteert zich al vanaf de eerste meter. In tegenstelling tot veel andere lichtgewicht e-mountainbikes waarmee ik gereden heb, onder andere een Specialized Turbo Levo SL met de Specialized SL 1.2-motor (nog even geduld voor de test) en een Trek Fuel EXe met TQ-motor, sleurt de compacte Bosch-motor er direct keihard aan. Zó hard, dat je er in de emtb-stand voor moet oppassen dat je er in krappe bochten niet uit vliegt. Omhoog, in een beklimming!

Voor de volledigheid moet ik hierbij wel vermelden, dat dit niet alleen aan de krachtige ondersteuning ligt, maar ook aan de fiets zelf. Of meer precies: aan z’n geometrie. Doordat de AMS Hybrid One44 relatief lang en lui is, wil-ie graag rechtdoor. Het overwinnen van opgaande haarspeldbochten vraagt dus niet alleen om een goede dosering van de pedaaldruk, maar ook om flink wat body language.

Ook opvallend: je moét op de AMS Hybrid One44 de pedalen flink rond laten gaan, anders doet de motor niet veel. Pas vanaf zo’n 100 omwentelingen per minuut geeft de SX-motor z’n maximale ondersteuning vrij. Je schakelt op de AMS Hybrid One44 dus veel sneller naar een lichter verzet dan op een reguliere e-mountainbike. Dat is voor e-mtb-ers  die de Bosch CX-motor gewend zijn in het begin even wennen, maar uiteindelijk voelt het veel natuurlijker aan. Dat is immers wat je op een spierfiets óók doet; opschakelen als het steiler wordt.

Bij een rustig tempo is de SX-motor behoorlijk stil, maar voer je het tempo en de druk op, dan laat de motor meer van zich horen dan de hierboven genoemde motoren van Specialized en TQ.

Meer spierfiets dan e-mtb

Wat eveneens opvalt is dat deze elektrische mountainbike uit Beieren qua rijgevoel veel meer op een spierfiets lijkt dan een conventionele e-mountainbike. Om even in de wereld van Cube te blijven: meer als een Stereo One55 dan een Stereo Hybrid 140. Ik maak deze vergelijking natuurlijk niet zomaar: op beide Cube’s heb ik vorig jaar uitgebreid gereden. Die Stereo One55 weegt 13,9 kilo, de Stereo Hybrid 140 komt op maar liefst 24,9 kilo. Zonder modder maar mét motor en accu weegt de AMS Hybrid One44 SLX 17,45 kilo. En daarmee zit-ie dichter bij de Stereo One55 dan bij de Stereo Hybrid 140. Niet alleen rekenkundig, maar ook qua rijgevoel.

Dat gevoel van lichtheid manifesteert zich altijd en overal, maar komt het sterkst tot uitdrukking in de afdalingen. Speels en poppy, maar tegelijkertijd vertrouwenwekkend en met voldoende reserves. Nou denk je natuurlijk: “Hoe kan jij dat nou beoordelen op een voormalige Rotterdamse vuilnisbelt?”. Ik geef je geen ongelijk, dat zou ik me ook afvragen. Maar op de zogenaamde skiberg – één van de drie Bergschenhoekse bergen – liggen tegenwoordig een paar slingerpaadjes met wat leuke schansjes. En met de AMS Hybrid One44 SLX neem je die met twee vingers in je neus.

Wat voor mij niet zou hoeven is de extened boost-functie. Hierbij blijft de motor nog even ondersteunen als je de pedalen stil houdt. Ik snap de gedachte: dankzij extended boost val je niet stil als je in een technische klim je pedalen herpositioneert om contact met een uitstekende rots of wortel te voorkomen. Maar lees toch nog even terug wat ik net schreef: “de motor blijft nog even kort ondersteuning bieden als je de pedalen stil houdt”. Niet trappen, wel rollen? Uhh, dat is geen fietsen, maar motorrijden! En die weg zou de fietsindustrie niet in moeten slaan. Want dat het kán, betekent nog niet dat het moet. En zéker niet op een lichtgewicht e-mountainbike die pretendeert het gevoel van een spierfiets te benaderen.

Actieradius en range-extender

Blijft natuurlijk het punt actieradius. Vanwege de korte duur van de test heb ik de accu niet kunnen leegrijden. Geen idee dus hoeveel kilo- en vooral hoogtemeters je op één acculading kunt halen. Maar ondanks het lagere gewicht van de AMS Hybrid One44, kun je er natuurlijk vergif op innemen dat je minder ver komt dan met een full-power e-mountainbike met grote 750 wattuur accu. Met een range-extender van 250 wattuur is dit probleem voor een belangrijk deel op te lossen. Echter, met z’n anderhalve kilo doet deze externe accu het gewichtsvoordeel ook voor een deel teniet.

Toch vind ik het wel een interessant concept; een lichte e-mountainbike met een krachtige motor, maar een kleine accu. Waaraan je, mocht dat nodig zijn, vervolgens wél een range-extender kunt koppelen. Net als bij de Trance X Advanced E+ Elite van Giant waarmee ik vorige zomer heb gereden, biedt dat de mogelijkheid de AMS Hybrid One44 aan te passen aan de omstandigheden en het terrein. Korte ritten? Lekker speels knallen zónder range-extender. Serieus hoogtemeters maken? Dan wel een externe accu mee. Nee, dan een reguliere e-mountainbike: korte rit of lange rit, je bent áltijd met een loodzware accu aan het sjouwen.

Ondanks de conceptuele overeenkomsten heeft de Cube in vergelijking met de Giant overigens wel een streepje voor. De motor en accu van Bosch zijn flink lichter dan de respectievelijk componenten van Yamaha op de Giant. Het verschil is bijna een kilo! Dat geeft Cube de gelegenheid met de AMS Hybrid One44 het licht-maar-krachtig-concept nóg verder uit te diepen dan Giant. Ga maar na: tegenover de 17,45 kilo van de Cube AMS Hybrid One44 SLX staat 19,51 kilo bij de Giant Trance X Advanced E+ Elite 1. Een serieus verschil. Terwijl die Giant toch voor tien mille op de prijslijst staat.

De lichte en compacte Bosch SX-motor sleurt er goed aan!

De relatief lange en luie geometrie geeft vertrouwen in de afdaling.

Conclusie

Okay, tijdens een dagje fietsen op een Rotterdamse vuilnisbelt kan je een mountainbike van het kaliber AMS Hybrid One44 natuurlijk niet tot de kern afpellen. Als je dat wilt, dan moet je met deze fiets naar het buitenland. Maar ondanks het suboptimale testterrein heb ik me een redelijk goed beeld kunnen vormen van deze nieuwe Duitse e-mountainbike. Ik denk dat ik m’n bevindingen tot drie punten kan samenballen. 1. De nieuwe Bosch-SX motor is klein in formaat en gewicht, maar groot in prestaties. 2. De geometrie en het onderstel van de AMS Hybrid One44 zijn zeer capabel, maar de downhill-eigenschappen zijn niet ten koste gegaan van z’n allround-kwaliteiten. 3. In de geteste SLX-uitvoering biedt Cube heel erg veel waar voor je geld.

“Kortom: ik denk dat Cube met de AMS Hybrid One44 een succesnummer in handen heeft, zeker in landen met serieuze heuvels en bergen. Of het licht-maar-krachtig-concept ook in Nederland voet aan de grond krijgt moeten we nog afwachten.”

Kortom: ik denk dat Cube met de AMS Hybrid One44 een succesnummer in handen heeft, zeker in landen met serieuze heuvels en bergen. Of het licht-maar-krachtig-concept ook in Nederland voet aan de grond krijgt moeten we nog afwachten. Een rondje Heuvelrug of Montferland op deze e-bike lijkt me heerlijk. Wellicht met de vork in de steilste stand, voor een wat kortere wielbasis en meer wendbaarheid. Later dit seizoen krijgen we vast en zeker de gelegenheid dat nog allemaal voor je uit te zoeken. We houden je op de hoogte.



Cube AMS Hybrid One44 C:68X SLX | Prijs, specificaties en geometrie

Onderdelen, gewicht en prijs

Frame C:68X-carbon
Vork Fox 34 Float Performance Grip-demper, 140 mm veerweg
Achterdemper Fox Float Performance, 2 pos., 140 mm veerweg
Motor Bosch SX, 55 Nm, 600 watt
Accu Bosch Compact Tube, 400 Wh
Range extender Bosch Power More 250, 250 Wh, € 395,- extra
Bediening en display Bosch Mini-remote 3 en Bosch System Controller
Achterderailleur Shimano XT, 12-speed
Schakelaar Shimano XT, 12-speed
Crankset E*thirteen Helix Race, 32t, 165 mm
Cassette Shimano XT, 10/51t
Ketting Shimano XT
Remmen (v/a) Shimano XT M8120/M8100
Remschijven (v/a) Shimano XT Icetech Freeza, 200/180 mm
Wielen Newmen Evolution SL E.G. 30
Voorband Schwalbe Nobby Nic, Superground, Addix Soft, 2.4 inch
Achterband Schwalbe Nobby Nic, Superground, Addix Speedgrip, 2.4 inch
Stuur Newmen Advanced Advanced, 780 mm breed
Stuurpen Newmen Evolution SL, 35 mm
Zadel Cube Natural Fit Nuance SL
Zadelpen Cube-dropperpost, 170 mm drop
Gewicht compleet 17,45 kg (framemaat L)
Prijs € 5.999,-
Garantie Drie jaar garantie op frame voor eerste eigenaar

Geometrie

Geometrie

Website fabrikant: cube.eu

Geplaatst in Reviews en getagd met , , , , .
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
oudste
nieuwste populairste
Inline Feedbacks
View all comments