We zeiden het eerder deze week al: het Pop-up Testevent resulteerde in heel veel blije gezichten. De kou had weinig invloed op de gemoedelijke sfeer én aanloop. Talloze fietsers die gewoon de routes aan het rijden waren deden het event ook aan. Sommigen stopten enkel voor een praatje, anderen ruilden – kortstondig – de eigen fiets in tegen een exemplaar van Merida of NS Bikes. De gesprekken die daar uit voortkwamen gaven een mooie doorsnede van de Nederlandse bikers en wat hun percepties zijn over eigen én nieuw materiaal. De één had net een nieuwe fiets gekocht, de ander was hoog nodig toe aan wat nieuws. “29” wielen? Ik weet het nog niet…” Weer een ander reed nog trouw op zijn ruim 20 jaar oude Klein rond en vond dat prima.
Het Testevent was voor sommigen dé plek om echt eens wat anders te proberen dan ze gewend zijn. Soms kostte dat zelfs wat overredingskracht. Niettemin spraken de brede grijnzen op het (koude) aangezicht vervolgens genoeg.
‘Pop-up Clinics’
Pop-up Testevent organisator Benjamin de Vaal van Mountainbike Challenge gaf met zijn collega enkele (gratis!) clinics en dat opende ogen, zo licht hij toe:
Op naar de volgende…?
Dit Pop-up Testevent was bewust compact. De setup nabij mooie routes bleek perfect en de goede, vooral gemoedelijke sfeer en de tevreden gezichten van de bezoekers bevestigen dat alleen maar. Maar hoe vonden de deelnemende bedrijven het zelf?
Lars deed nog een rondje:
Tekst: Jeroen van den Brand
Foto’s: Coen de Jongh
Video: Lars Vogelenzang, Dennis Jöris, Jeroen van den Brand